Sara "Tiger" Andersson

2015-08-14
23:01:35

Gotland -15

Hejsan! 
Trodde jag skulle ta mig tid för bloggen under Gotlandssemestern - men icke. Vi har totaldäckat varje kväll efter nattningen av barnen. Kämpigt att vara igång från morgon till kväll. 

Nu är iallfall Rafaels första semestervecka avklarad, barnen skall tillbaka i rutiner på Måndag, men Rafael är hemma ännu en vecka med mig. Det ska bli riktigt lyxigt att få vara själva en vecka på dagarna. 

Åter till Gotlandsveckan (5 dagar). Skall försöka sammanfatta dagarna som varit...

Måndag: 
Upp tidigare än tuppen, morgonbåten till ön! Vi började semestern med glass på Glassmagasinet nere i hamnen följt av en god lunch, lite promenerande på stan, matinköp och incheck på Åminne Fritid. Vi kollade läget runt området på kvällen, Wilma somnade i vagnen på promenaden och Lukas lika så.  

Tisdag: 
Klockan på ringning! Färjan över till Fårö (kom 5 min innan avgång och hamnade som bil nr.3 i kön. Aldrig hänt förut!), kollade raukar, fina stränder och härliga mathak. Vi bestämde oss för en lunch på Bistro Albatross. Jag och Rafael delade på en låda rökta räkor till förrätt och sedan en varsin tallrik Gös. Barnen åt Sej och pommes. Kul med barn som älskar fisk! 

Eftersom vi inte blev allt för sena från Fårö så bestämde vi oss för att svänga förbi Wisby till kvällen. Inmundigade ännu en glass på favoritstället Glassmagasinet (dom har typ 100 sorters kulglass så det är lätt att variera sig trots samma ställe dag in och dag ut...). Rasmus hittade ett par killar att leka med från stugområdet när vi kom hem till lekparken.

Onsdag: 
Enda dagen med mörka moln  på himlen vilket resulterade i beslutet att Lummelundagrottan lockade. Jag som varit där tidigare tyckte det var lika fantastiskt som alltid. De andra tyckte nog ännu mera om mammans idé att krypa ner under jorden. Rasmus var helimpad och ska jag vara helt ärlig tror jag att Pappan också var det! Wilma letade mest efter någon drake som hon fick för sig skulle bo inne i grottan... Men vi fick inte se någon... 

Efter grottbesöket åkte vi till Ihreviken och käkade lunch. Rökta räkor & saffranspannkaka! Veckans höjdare. Trevlig personal, mysig resturang och god mat. Beställde in pannkakor till barnen, Rasmus håvade i sig sina medans Wilma kom på att rökta räkor var mer spännande. Det slutade med att vi fick beställa in en till låda Rökta räkor då min låda var slut efter att jag ätit ynka 3 stycken. Den där Wilma...

Torsdag: 
En förmiddag på stranden i Sandviken. Det är fantastiskt där! Jättefin strand och knappt några människor alls!? (Jag undrade flertalet gånger under veckan vart alla människor var!) Fick i oss en lunch på Katthammarsvik rökeri. Jag och Rafael åt fisksoppa och barnen köttbullar. Vi delade början på lunchen med ett helt gäng getingar - så vi satte oss inomhus tillslut - för det var INTE roligt. 

Avslutade Torsdagen med en tråkig smaklös pizza på en resturang i Wisby, innan vi begav oss hemåt och barnen lekte i parken som vanligt. 

Fredag (idag):
Startade dagen med packande och städning. Barnen lekte i parken utanför stugan och sa hejdå till kompisarna. Drog in till Wisby för lunch och tidsfördriv innan hemgång. Åt en otroligt god burgare på Monroes, sprang in på Kränku och köpte en liten presentpåse till min mormor och Margareta (som hjälpt till med djuren hemma) och åt sista glassen innan vi lämnade ön för denna gången. 

Båten gick sena eftermiddagen och barnen har skött sig fantastiskt! Inte bara på båten utan hela veckan faktiskt. Jag är så stolt! 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: